Номинираната за Оскар Мария Бакалова: „Борат 2“ е филм-протест

0

„Не искам дори да си мисля за шанса ми, защото самото говорене и поставянето на името ми до тези утвърдени артисти, от които съм се учила, е достатъчно“.  Това коментира пред български медии номинираната за Оскар актриса Мария Бакалова, цитирана от БНР.

За номинацията си за поддържаща женска роля тя научава по време на снимките на новия филм на Джъд Апатоу „Балонът“. Мария разказа, че си е разменила няколко съобщения със Саша Барън Коен. Екранният баща на Тутар, в чийто образ влиза тя в „Борат 2“, написа в профила си в „Инстаграм“: “Поздравления, България! Ти ни даде невероятно талантливата и смела Мария Бакалова, която е биещото сърце в “Борат 2”.

„Макар да поставя и някои чисто американски проблеми, това е един филм – протест срещу неравноправието“, каза още актрисата и още:

„Мисля, че хората са достатъчно пораснали последните няколко години, за да имат способност да се разсмеят. Ако имаш самоирония, това е висша степен на интелект. Надявам се хората наистина да се осъзнали, че зад тези глуповати шеги, този нелеп хумор стоят по-важни съобщения – за това каква е функцията на жената в ХХI век, трябва ли патриархатът да съществува, трябва ли да се променим само и само да се впишем в нормата. Защо? Може ли жената, освен да бъде майка, да има и професия? – Разбира се, че може. Това е нещо, на което се опитахме да наблегнем“. 

В предаването „12+3“ кинокритикът Владислав Апостолов прогнозира, че Мария има сериозен шанс да получи златната статуетка

„Тя беше откритието на големите гилдии, за нея се говори. Победният марш тръгна за нея“. 

Апостолов щрихира с няколко думи и филма „Манк“, лентата с най-много номинации за тазгодишните „Оскари“: 

„Това е любовното писмо към Златната епоха. Идеята е да се повдигне завесата зад създаването на най-легендарния американски филм „Гражданинът Кейн“. Идеята е дали геният Орсън Уелс е абсолютният автор на шедьовъра, или приносът на Херман Манкевич – сценаристът с проблеми с алкохола и със собствените демони, е бил пренебрегнат. Някои хора третират филма като деконструкция на онази епоха и като демитологизация на Орсън Уелс, други го третират като по-нюансирана версия за създаване на „Гражданинът Кейн“. Но стилистично и естетически „Манк“ е откровение на таланта на Дейвид Финчър. Не е за пренебрегване и грандиозният хамелеон Гари Олдман в ролята на Манкевич“. 

Според кинокритика пандемията е осуетила създаването и пускането на много филми, а в излезлите на екран се е просмукала политическата коректност. Въпреки това той отличи „Манк“ като „най-богатото художествено произведение“ и „Номадленд“ като „интересен филм за неизследвана социална ниша в САЩ – бродниците, битниците, които търсят по-прост живот“. 

Останалите филми са по-политически… Идеологията доминира над естетиката тази година“. 

Прегледана: 43987

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече