Създателят на „Спутник V“ посочи защо се образуват тромби при ваксината на „АстраЗенека“

0

Директорът на Националния изследователски център по епидемиология и микробиология в Русия, който разработи ваксината „Спутник V“, Александър Гинцбург, е посочил възможната причина за образуването на кръвни съсиреци след ваксинацията срещу коронавирус с препарата на AstraZeneca.

Според думите на академика, възможно е това да се дължи на некачествено пречистване на препарата, което може да бъде двустепенно или тристепенно, съобщават световните издания.

„Може би в този случай е била използвана непълноценна степен на пречистване и някои продукти, които биха могли да останат в крайния продукт, биха могли да допринесат за агрегацията на тромбоцитите при някои от пациентите, получили дадения препарат“, казал е Гинцбург.

Той е добавил, че на този въпрос ще отговорят по-точно експертите от Европейския съюз, които се опитват да установят връзката между развитието на тромбоза при ваксинирани хора и свойствата на инжектираното от тях лекарство.

Припомняме, че броят на страните, които вече са ограничили употребата на препарата на AstraZeneca поради съобщения за тромбоза и тромбоцитопении, наближава 20.

Последното такова решение е взето от Германия, Франция, Италия, Латвия и Швеция. Те заявиха необходимостта от допълнителни изследвания на лекарството за възможни странични ефекти.

В същото време производителят на ваксини все още опровергава информацията за появата на кръвни съсиреци поради употребата на препарата.

Прегледана: 44923

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече