Дизайнерът Джеръми Скот напусна „Москино“

0

Американският дизайнер Джеръми Скот се оттегли от поста артистичен директор на италианската модна къща Moschino, който заемаше в продължение на десетилетие – от октомври 2013 г., съобщи CNN. От модната къща и компанията майка Aeffe засега не разкриват кой ще наследи Джеръми Скот. 

„Джеръми Скот написа фундаментална глава в историята на „Москино“ със своя безстрашен, зрелищен стил и с проницателния си хумор“, казва се в изявление на италианския лейбъл. Скот – създател на дръзки, забавни и цветни колекции за „Москино“, пропити с попкултурни знаци, на свой ред сподели, че годините му с италианската марка са били прекрасен празник на творчеството и въображението и че се гордее с това, което оставя след себе си. 

По време на „мандата“ си Скот нашумя с театрализираните си модни дефилета, със закачливия поглед към духа на времето, представен на котешката пътечка чрез визии като мини поли, вдъхновени от Мария Антоанета, мотиви от направата на хартиените кукли и вечерни рокли, включващи надуваеми плажни играчки. Той също така установи партньорство с H&M, което позволи дрехи по негов дизайн да се продават на достъпни за всеки цени, с Mattel за производство на много търсена колекция кукли Barbie и с The Sims за създаване на линия виртуални дрехи. След шоуто на „Москино“ миналата есен Скот заявява пред CNN: „Има толкова много негативизъм в нашия свят, с който трябва да се справим, но трябва да запазим място и за радост“.

Джеръми Скот бе третият дизайнер начело на „Москино“, продължаващ наследството на основателя Франко Москино, който създава марката през 1983 г. с вдъхновение от поп-арта и закачлива ирония, повлияли върху колекциите му конфекция. След смъртта му през 1994 г. управлението на лейбъла поема стилистката Росела Джардини, която ръководи модната къща в продължение на близо две десетилетия, актуализирайки ексцентричния стил на „Москино“ спрямо новото хилядолетие и обличайки поп-икони като Мадона и Лейди Гага.

Ефектният дебют на Скот за „Москино“ през 2014 г. се фокусира върху американското консуматорство, като вплита брандирането на McDonald’s, Budweiser и други фирми, заедно с лицето на Спондж Боб Квадратните гащи, в тоалети, показани на ревюто. Последната му колекция, показана на Седмицата на модата в Милано през февруари, обаче е по-сдържана от миналите сезони, с модели, носещи елегантни костюми с поли, плетива, масивни златни бижута и високи до небето шапки с „индиански“ пера. По-рано този месец той облече Анджела Басет, Теса Томпсън и други звезди за червения килим на наградите „Оскар“ и афтърпартито на Vanity Fair.

Сред многото невероятни визии, които Скот е проектирал през годините, са „полилеят“ на Кейти Пери на Met Gala през 2019 г., покритият с пари тренч на Ким Кардашиян и др. Певицата Рита Ора, Наоми Кембъл, Джиджи Хадид и още десетки знаменитости пожелават в социалните мрежи успех на Джереми Скот и споделят, че чакат с нетърпение той да отвори нова страница.

Дизайнерът ръководеше „Москино“ заедно със собствения си едноименен лейбъл, въпреки че не е представял нови колекции „Джеръми Скот“ от 2019 г. Той все още не е обявил следващите си стъпки, включително и това дали ще отдаде приоритет на своята марка, или ще работи за друга модна къща, но естетиката му със сигурност ще остане безпогрешно разпознаваема. „Мисля, че е важно хората да се забавляват, когато идват на моите ревюта“, казва той пред CNN през 2016 г. „Това е, което хората очакват от мен“

Прегледана: 50260

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече