Владо Пенев след Аскеера: Време е за пенсиониране

0

„Отрицателните персонажи са по-благодатни за актьорите. Те са неочаквани. Докато положителните са предполагаеми. Затова в положителните всеки търси лека негативна нотка, за да може да го направи плътен и жив. Защото съвършени положителни герои няма, както и отрицателни. Пиесата ни занимава с това – да преживеем катарзис и да осъзнаем отговорността на всеки един от нас.“. Това каза пред БНР актьорът Владимир Пенев, след като получи „Аскеер“ за ролята на поп Кръстьо във „Великденско вино“ от Константин Илиев. През март той получи „Икар“ за същото превъплъщение. Така статуетките за театралните му постижения през годините се изравняват – три „Аскеер“-а и три „Икар“-а.

Актьорът сподели, че когато се подготвя за роля, потъва напълно в образа – става 100% Владо Пенев и 100% персонаж, без едното да пречи на другото:

Не се опитвам да имитирам нещо, опитвам се да го направя мое, докъдето го чувствам и разбирам

И да оставя на зрителите време и пространство да бъдат съавтори на това, което виждат.“. И каза, че за него е важно посвещаването на актьорската работа и по-дълбокото навлизане в това, което правиш: „От година не гледам телевизия, не следя новини, сериали, риалити, не чета информационни сайтове. Самопоставил съм се в такава изолация умишлено. Откъсвайки се, опитвам да се концентрирам върху това, което правя. Вярвам, че има смисъл и че е важно.“. 

Владо Пенев разказа още, че все още обича да се учи, а сред най-обозримите му планове е… пенсионирането. „Искам да си дам пространство, време за преосмисляне“. 

По-рано през седмицата Владо Пенев и Светлана Янчева затвърдиха успеха си от икарите и грабнаха и „Аскеер“ за главна мъжка и женска роля. По примера на Пенев, който бе отличен за ролята си във „Великденско вино“, Янчева отново спечели с образа, който изигра в „О, щастливи дни“ от Самюел Бекет.

С режисьора Явор Гърдев работим този проект повече от 3 години и процесът бе дълъг и труден, защото това е най-хубавата българска пиеса

Отговорност е, защото и нейният автор е жив и е тук сред нас. За пръв път в театъра е привлечен и един гений на българската скулптура – Павел Койчев. Той никога досега не е участвал в театрален проект. Това също беше изключително важно. За мен пътят в това представление, в този образ бе дълъг и не бе никак лек. Честно казано не съм мислил за резултата и за това какво би се получило, а за това да бъда адекватен на необходимото ниво към всички останали изключителни хора, които са замесени в този проект“, сподели пред „Телеграф“ Владо Пенев.

„Аскеер“ за поддържаща женска роля получи Мария Каварджикова за ролята й на Магдалена в „Частици жена“ от Ката Вебер, а за поддържаща мъжка роля спечели Кирил Недков за ролята му на Иван в „Арт“ от Ясмина Реза. За най-добро представление бе отличен спектакълът „Антигона“.

Спектакълът в Театър „Българска армия“ бе кръстен „Денят на големите учители“ и бе под формата на учебна програма.

Александър Морфов получи своя „Аскеер“ за режисурата на „Антигона“. Представлението на плевенския театър спечели и статуетка за най-добър спектакъл. Приз за съвременна драматургия получи Яна Борисова за „Място, наречено другаде“, а в категорията „Изгряваща звезда“ спечели Владислав Стоименов. Приза за моноспектакъл спечели „Неведение“ от Албена Ставрева, която е и режисьор. Носител на голямата награда за цялостен принос към театралното изкуство бе за проф. Светослав Кокалов, като за първи път тя се връчва на сценограф. Актрисата Елена Райнова бе удостоена от „Академия „Аскеер“ с почетен „Аскеер“.

Прегледана: 58210

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече